Miért választottuk Dunakeszit? - I. rész
2014. december 16. írta: Dunakeszi Local

Miért választottuk Dunakeszit? - I. rész

A párommal nemrég úgy döntöttünk, hogy komolyabbra fűzzük kapcsolatunkat. Egy ideje már együtt élünk, a lakás azonban, ami eddig az otthonunk volt egyrészt kicsinek bizonyult, másrészt az egyedüli tulaj a párom volt. Egy másik városban viszont az én nevemen is volt egy pici garzon és csak hogy bonyolítsuk a helyzetet, mindkét ingatlant jelzálog terhelte. Egyértelmű, hogy ez a helyzet nem volt tartható sokáig s amellett döntöttünk, hogy a két lakásba fektetett pénzt összedobjuk és közösen veszünk egy újat. A banki hitelezést így sem tudtuk kikerülni, de egy tudatos és gazdaságos döntést hoztunk, arról nem is beszélve, hogy ez egy mérföldkő a kapcsolatunkba.

575506_3227044351326_1576938275_n.jpgMindezen személyes dolgokat azért írtam csak le, hogy mindenki megértse a hátteret abban a történetben, hogyan is váltunk Dunakeszi városának lakosaivá. Legalábbis papíron, költözni ugyanis csak az újévben fogunk.

Mikor eladtuk a kis lakásainkat, megkezdődött az új otthon keresése. Már korábban is sokat beszéltünk arról, hogy hol is szeretnénk elkezdeni a valóban minden téren közös életünket és egy hely ideálisnak is mutatkozott erre. Velence volt az város, amit mindketten kompromisszum nélkül el tudtunk fogadni, a probléma azonban az ezzel a gyönyörű tóparti településsel, hogy relatíve messze van Budapesttől. Tudom, tudom, vannak olyanok, akik messzebbről ingáznak a fővárosba, ez azonban engem nem győz meg, én nem szeretem a munkába való hosszú utazgatásokat, márpedig a páromat is és engem is - egyelőre - Budapesthez köt a munka.

Sokáig azonban még így is versenyben maradt Velence, sőt, folyton-folyvást visszatérő eleme életünknek. Én Székesfehérváron nőttem fel, ott is éltem több mint 20 évig és mind a mai napig van ott dolgom, vagyis számomra nem ismeretlen terep a környék, a párom pedig mindig is természetközelben szeretett élni. Amikor azonban már élesedett a helyzet és gyorsan lakást kellett találni, mégis inkább Budapest mellett döntöttünk. Elvégre fiatalok vagyunk, bírjuk még a nyüzsgést, ideköt a munka, ismerjük már ezt az életstílust, én is éltem már itt korábban is pár évig és hát valószínűleg nem a mostani lesz az utolsó költözésünk. Nagyjából ezek az érvek szóltak amellett, hogy itt maradjunk, a büdös városban.

A nem várt probléma azonban az volt, hogy amikor mindez történt, nagyon kevés lakás volt a piacon és azokat is vitték, mint a cukrot. Ennek több oka is volt: a közvetítők szerint a devizahitelesek kivonták a piacról ingatlanjaikat és a kormány segítő intézkedéseiben reménykedve várakozó üzemmódba helyezték magukat. Meg persze ezen kívül is hallottam még jó pár okot a kevés eladó lakásra, de hogy mi volt az igazság, nem tudom és hát már nem is nagyon érdekel. Merthogy akkor, amikor szembesültünk vele, hogy Budapesten ebben a helyzetben nem találunk megfelelő lakást, újból kifelé kezdtünk nyitni. Érdet és Szentendrét már az elején kilőttük, így maradt a Dunakeszi, Vác, Fót vonal. A probléma csak az volt, hogy ezt a térséget annyira nem ismertük, hogy azelőtt még nem is jártunk egyik településen sem. Így pedig azért eléggé izgalmas "új életet" kezdeni...

Nem hazudok, de már fogalmunk sincs, hogy hogyan került előtérbe Dunakeszi. A legelső emlékem, hogy itteni lakásokat nézünk az interneten és hogy még választék is akad, sőt, olyan is van, amely megfelelő az ízlésünknek és a pénztárcánknak is. Arra gondoltunk hát, hogy egy hétvégi napot rászánunk arra, hogy megnézzünk pár ingatlant a városban.

A bejegyzés trackback címe:

https://dunakeszilocal.blog.hu/api/trackback/id/tr586988835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Izo 2014.12.17. 13:30:02

Csak egy kicsit lopós az önkormányzat.
"Lakás céljára szolgáló épület, épületrész és üdülő esetén, az adó évi mértéke az építmény teljes hasznos alapterülete után 800 Ft/m2."
Dunakeszi fideszes vezetése így mond nemet az ingatlanadóra.

Humenboy 2014.12.17. 15:48:21

Születésem óta egészen a múlt hónapig, azaz majd 32 évig éltem Dunakeszin és egy percig sem bánom, hogy beköltöztem Budapestre. Dunakeszi egy hatalmasra duzzadt alvóváros ahol semmi sincs a Dunán kívül. A fiatalok nem tudnak hol szórakozni max. kocsmázni tudnak. Este nem tudsz beülni egy étterembe, mert 22 óra után meghalt minden. A helyi tömegközlekedés a vezetés szerint nagyon fasza, de közben katasztrófa, ha nincs autód és nem a Fő út, vasút közelében laksz megszívtad. A vezetés a tipikus fidesz mutyi, úgy lop ahogy nem szégyelli. Sok látszat intézkedés, aminek igazából nincs haszna, ahelyett, hogy mondjuk az éjszakai közlekedést oldanák meg, hiszen a BKV éjszakai járata a városhatárig jön Káposztásnál.
Mikor elköltöztem tartottam attól, hogy ennyi idő után hiányozni fog Dunakeszi, de egyszer sem jutott eszembe, hogy visszamennék akárcsak látogatóba is.

Arcade Macho 2014.12.17. 19:19:40

azert nem a varosba koltoztel be hanem egy alvofaluba, mert a varosiaknak meg az onvedelmi mechanizmusa nem muxik
retek Tarlos elmehet a busba, hogy barmilyen jottmentnek engedi hogy szetcsesszek masoknak az utjait, idejet es egeszseget

ertsd: M0n akarsz menni akkor fizess, ha bent a varosban akkor nem...

Arcade Macho 2014.12.17. 19:21:22

@Izo: akkor 100 m2 -re lesz 80e ?
szijjartonak meg 160e

gondolom boldogok most hogy a medencere meg a luxusra nincsen szorzo, igy a hejjes, van ket haz az egyik kb 5szor akkora erteku es ugyanakkora az ado

de nagyon rendes vagy hogy igy megcsinaltad a napomat :)

nincs1itt 2014.12.18. 07:37:45

Én 5 évig éltem Dunakeszin, 2008-tól 2013-ig, és Budapest különböző kerületeibe jártam dolgozni. Imádtam Dunakeszit. Középkorú lévén, nagyon szerettem a természet közelségét, és, hogy nincsen hangoskodás, nyugodtan lehet élni. Gondoltam én! Amikor kiköltöztem, még elég tűrhető volt a tömegközlekedés, sokáig vonattal jártam. Aztán, 2010-től, mint a Titanic, olyan gyorsan és olyan mélyre süllyedt Dunakeszi közlekedése. Még autóval is, ugyanis, hogyha legkésőbb 7 óráig nem hagyod el a várost, akkor a forgalom miatt bizony nem nagyon fogod, úgy kb. 9-ig! A MÁV menetrendet felejtsd el, soha, de soha nem úgy jár a vonat, ahogy a menetrendben van. A buszközlkedés még kb. elviselhető, viszont csak Városkapuig visz be, onnan az életveszélyes 3-as metrón közlekedhetsz...szóval, autót mindenkinek, és reggel 7-ig elhagyni a várost!

egy másik répatorta 2014.12.18. 07:40:20

Kinek a pap kinek a papné. Van akinek pest jön be van akinek más. Én is a térségben lakom 17 éves korom óta járok Dunakeszire. A mai napig ott futok és sétáltatom a kutyát, kirándulok Fótra, Veresre.
Ha valaki városi feelinget keres, akkor ez nem az.
Ha a kép tőletek van akkor a kutyáknak szuper jó hely, egy csomó erdő mező séta távolságra. Van némi gyakorlatom kertvárosi /városi kutyasétáltatásban. Nem szeretem. Futni is néhányszor olyan bűzben futottam hogy egy porcikám sem igényli Pestet.
Ha van bicikli, vagy egy kis autó akkor jó lesz. Sok minden van. Gödi termál, Gödöllő kastély és más programok, Mogyoród és Fót kirándulásokra. Kocsmázni, színházba, moziba mentek majd Pestre.
Egy dolog .... Dunakeszin 70 éve van reptér. A mostani "tanácselnök" rendesen belekavart az elmúlt években. Remélem nem azok közé fogtok tartozni akik minden felszállást zaklatásnak vesznek, és feltétlen 40 focipályát akartok oda, vagy újabb lakatlan lakóparkokat és más agyament pénzszivattyúnak használható beruházást.

egy másik répatorta 2014.12.18. 09:07:26

@Arcade Macho: "retek Tarlos elmehet a busba, hogy barmilyen jottmentnek engedi hogy szetcsesszek masoknak az utjait, idejet es egeszseget"

Próbáltam értelmezni de nem sikerült. Segítenél ?

TixTide 2014.12.18. 09:51:23

Lassan 9-ik éve hogy napi szinten közlekedem Dunakeszin, de előtte sem voltam teljesen idegen errefelé. Hét évet ott is dolgoztam. Azt látom nap mint nap azt hogy mekkora fejlődésen esett/esik át folyamatosan. Sarkokra kikerültek az utcanévtáblák, csináltak P+R parkolókat, leaszfaltoztak egy csomó utcát, megcsinálták Dunakeszi főterét is, Fóti lakosként örülnék ha Fóton ennek a tizede megvalósulna. Dunakeszi jó választás volt, gratula hozzá. Egyébként megintcsak nem értem, ha negyed óránként van vonat, akkor az hogy tíz percet késik az értékelhetetlen probléma egy összesen negyed órás úton, ennél a dugóban is többet lehet eltölteni, nemhogy beérni a Nyugatiba. Fótról csak óránként van vonat, és nagyjából pontosan jár, akinek ennél több kell az intézze el magának.

Dunakeszi Local 2014.12.18. 16:07:27

Köszönöm a hozzászólásokat.

Nem úgy megyünk neki Dunakeszinek, hogy itt éljük le az életünket, rosszabb esetben pár évre, jobb esetben egy évtizedre tervezünk. Akárhogy is alakul, az biztos, hogy viszonylag sok időt fogunk itt eltölteni. Egyrészt ezért is indítottam ezt a blogot. Másrészt pedig azért, mert így szűz szemmel is vannak dolgok Dunakeszin, vagy Dunakeszivel kapcsolatban, amelyek tetszenek és vannak, amelyek kevésbé. Ezért akarom folyamatosan frissíteni ezt az oldal és szívesen veszek minden hozzászólást, amely betartja a etikettet.

egy másik répatorta: mi is úgy gondoljuk, hogy két kutyával nagyon jó helyet választottunk.

TixTide, nincs_itt: egyelőre nincs sok tapasztalatunk a közlekedést illetően, ötször-hatszor voltunk kint, de mindig pontos volt a vonat. Persze Magyarországon általában jellemző a vonatokra, hogy késnek, ez benne van a pakliban, ennek tudatában vállaltuk a kiköltözést. Volt idő, amikor Fehérvárról jártam fel Pestre és - bár nem tartott sokáig - különösképpen nem volt gond.
Humenboy: a vasúthoz közel vettünk lakást, de szerintem a közlekedés kérdése attól függ, hogy miként kezeli az ember Dunakeszit. Én ahol laktam vidéki városokban, sehol nem volt éjjeli közlekedés és arányaihoz képest ennél csak rosszabb, vagy maximum ilyen volt a helyi közösségi közlekedés kialakítása. Azt hiszem, hogy talán ez a legtöbb vidéki városnál problémás pont.

Humenboy 2014.12.31. 10:41:24

Persze, vidéken van ahol sokkal rosszabb a helyzet, mint Dunakeszin. Csak itt az a helyzet, hogy egy Budapesttel közvetlen határos városról van szó, de sok esetben az az ember érzése, hogy nagyon messze van Budapesttől. Ha Gyártelepnél laktok az nem rossz, főleg, mert ott több vonat is megáll.
Nekünk is vannak kutyáink és nagyon sok konfliktusunk volt a szomszédokkal, hogy ugatnak a kutyák, persze csak az volt a baj, ha a mieink ugatnak a többi nem vagy az, hogy nyáron vasárnap hajnalban már az udvaron üvöltetik a Mária Rádiót.... Mi 50 év után adtuk el a házat Dunakeszin és én Budapestre a család többi részre vidékre költözött és így lassan 2 hónap után egy megváltás, hogy már nem Dunakeszin lakunk. A Facebookon nézem, hogy a 70-es vonalon milyen katasztrofális a helyzet és mit művel a MÁV....
Én tényleg azt kívánom, hogy érezzétek jól magatokat Dunakeszin és normális szomszédokat fogjatok ki!
süti beállítások módosítása